Wat is geriatriefysiotherapie?

De geriatriefysiotherapeut behandelt voornamelijk (kwetsbare) ouderen, patiënten met een hoge leeftijd die te maken hebben met een complexe gezondheidsproblematiek en ook patiënten die bijvoorbeeld als gevolg van een beroerte, dementie, Parkinson of een gebroken heup verschijnselen vertonen van ouderdom. Tot het werk van de geriatriefysiotherapeut behoort ook het adviseren en begeleiden van gezinsleden en andere betrokkenen.

Aniek op bezoek

Het doel is om mensen zo lang mogelijk zelfstandig te laten zijn met voldoende kwaliteit van leven. Hierbij speelt de hulpvraag van de patiënt een grote rol.

Waarvoor kunt u terecht bij de geriatriefysiotherapeut?
– Angst of moeite met lopen, advies ten aanzien van loophulpmiddelen.
– Ziektebeelden: longaandoeningen, hart en vaatlijden, claudicatio intermittens, revalidatie na operaties, neurologische aandoeningen (o.a. CVA, Parkinson, MS), orthopedische aandoeningen (reuma, artrose, osteoporose, amputaties), dementie.
– Deskundig advies met betrekking tot tiltechnieken en aanpassingen van de leefomgeving
– Valpreventie en valtrainingen
– Mantelzorgproblematiek

Indien u niet in staat bent om naar praktijk Fysio Hengelo te komen, behandelen wij u aan huis. Daarnaast biedt Fysio Hengelo beweegprogramma’s aan in de oefenzaal van de praktijk.

Voor meer informatie over geriatriefysiotherapie kijkt u op: nvfgnet.nl