Kies de zorgverzekering die bij je past voor 2023!

Zorgverzekering 2023

Rondom jouw zorgverzekering verandert er ieder jaar het één en ander. Dit kunnen veranderingen van premies zijn of jouw persoonlijke risico’s en daarmee de zorgbehoefte.

Kijk in je polis om te achterhalen voor welke vergoeding je in aanmerking komt. De meeste zorgverzekeraars vergoeden een maximumaantal behandelingen per jaar, bijvoorbeeld 9, 12, 18 of 27. Bepaal dus voor uzelf uw zorgbehoefte. Sommige zorgverzekeraars rekenen niet in aantal behandelingen, maar vergoeden een maximumbedrag per jaar.

Ongeacht hoeveel fysiotherapie vergoeding jij nodig hebt is het vergelijken van je zorgverzekering belangrijk. Ontdek andere zorgverzekeringen met bijvoorbeeld passende vergoedingen voor fysiotherapie of andere behandelingen.

Zo bespaar je door steeds voor de goedkoopste zorgverzekering te gaan of heb je altijd de beste verzekering. Overstappen of wijzigen kan t/m 31 december.

FysioHengelo heeft met alle zorgverzekeraars contracten afgesloten en daarmee worden de behandelingen uit jouw aanvullende verzekering volledig vergoed en declareren wij rechtstreeks aan jou zorgverzekeraar.

Veel mensen maken gebruik van fysiotherapie en in bijna alle gevallen krijg je geen vergoeding vanuit de basisverzekering.

Alleen wanneer je een aandoening hebt die op de lijst met chronische aandoeningen van de overheid staat krijg je een vergoeding vanuit het basispakket. Bij vergoeding vanuit de basisverzekering krijg je wel te maken met het eigen risico. Mensen met een bepaalde aandoening die op de lijst met chronische aandoeningen van de overheid voorkomt, worden fysiotherapie behandelingen vanaf de 21 behandeling vergoed vanuit de basisverzekering. De eerste 20 behandelingen betaal je dus altijd eerst zelf of (gedeeltelijk) vanuit je aanvullende verzekering.

Voor kinderen worden de eerste 9 behandelingen fysiotherapie en oefentherapie vergoedt. Dit is een vergoeding vanuit de basisverzekering en geldt voor kinderen tot 18 jaar. Leveren deze behandelingen niet het gewenste resultaat op, dan kan de verzekeraar eventueel meer behandelingen vergoeden, met een maximum van opnieuw 9.

Voor meer informatie over vergoedingen fysiotherapie 2023 en om eenvoudig polissen van zorgverzekeraars te vergelijken kijk op: www.zorgwijzer.nl.

Mochten nog andere vragen zijn, vraag uw fysiotherapeut of bel/ mail met onze praktijk. Wij zijn te bereiken op telefoonnummer 074-2509288 of mail naar [email protected]